Vectori si matrici

Un vector este o variabila care contine o serie de date (elemente) de acelasi tip si aceeasi dimensiune. Fiecare element din aceasta serie poate fi accesat prin intermediul unui index.

Nota: Inainte de a folosi vectorii intr-un script trebuie sa le definiti limita folosind cuvantul cheie Dim.

 

Nota: In versiunea Beta se pot crea vectori fara a preciza initial dimensiunea, ca in exemplul de mai jos.

 

Puteti sa declarati un vector fara sa atibuiti valori elementelor sau aveti posibilitatea sa declarati un vector si sa atribuiti valori pentru elementele acestuia, ca in exemplul de mai jos.

Nota: vectorii sunt 0-based indexing, cu alte cuvinte primul element are indexul 0.

 

Pentru a accesa un element specific dintr-un vector trebuie sa ii cunoasteti indexul. Indexul poate fi substituit de o alta variabila sau expresie, astfel ca exista moduri complicate prin care puteti sa atribuiti sau sa cititi date dintr-un vector.

Nota: functia UBound() returneaza numarul de elemente dintr-un vector.

 

Se pot defini si variabile cu mai multe dimensiuni (matrici), caz in care folositi serii multiple de indecsi. Numarul maxim de dimensiuni care il poate avea o matrice este 64, iar numarul total de elemente este 2^24 (16 777 216).

Un exemplu cu declaratii ale unor matrici si accesarea lor pentru scriere respectiv citire:


Tipurile de date intr-un vector:

La inceputul lectiei am spus ca un vector contine date de acelasi tip, dar sa nu uitam ca practic in AutoIt nu exista decat un singur tip de date numit Variant. Astfel intr-un vector o sa putem stoca incepand cu date numerice pana la valori logice sau chiar alti vectori (nu este recomandat pentru ca afecteaza viteza de executie, dar nu este interzis).

 

Nota: In versiunea Beta, functiile care returneaza un array pot fi accesate in urmatorul mod.

 

AutoIt dispune de un set de functii user-defined care faciliteaza folosirea vectorilor . Functiile sunt definite in fisierul antet numit Array.au3, care contine urmatoarele functii:

  • _ArrayAdd
  • _ArrayBinarySearch
  • _ArrayCombinations
  • _ArrayConcatenate
  • _ArrayDelete
  • _ArrayDisplay
  • _ArrayFindAll
  • _ArrayInsert
  • _ArrayMax
  • _ArrayMaxIndex
  • _ArrayMin
  • _ArrayMinIndex
  • _ArrayPermute
  • _ArrayPop
  • _ArrayPush
  • _ArrayReverse
  • _ArraySearch
  • _ArraySort
  • _ArraySwap
  • _ArrayToClip
  • _ArrayToString
  • _ArrayTrim
  • _ArrayUnique

Un exemplu folosind functii definite in Array.au3:

Daca rulati acest script, ca rezultat va fi creata o fereastra in care vor fi afisate datele din vector.


* Pentru orice intrebari sau nelamuriri legate de curs sau limbajul AutoIt accesati sectiunea AutoIt a forumului SkullBox sau platforma de suport tehnic NetHelp.