Controale

Dupa cum am amintit in lectia precedenta, o interfata grafica consta din ferestre si controale. Controalele fiind in mare parte  componentele grafice cu care user va interactiona direct. Functiile pentru crearea controalelor disponibile in AutoIt sunt cele de mai jos:

 

  1. GUICtrlCreateAvi

Creaza un control pentru a afisa un fisier video AVI (necompresat). Functia are 8 parametri: numele fisierului, ID-ul subfisierului (daca este necesar, in caz contrar folositi valoarea -1), pozitia controlului fata de marginea stanga a ferestrei, pozitia controlului fata de marginea de sus a ferestrei, latimea, inaltimea, stilul si stilul extins. Ultimii 4 parametri sunt optionali.

  1. GUICtrlCreateButton

Creaza un buton. Functia are 7 parametri: textul afisat pe buton, pozitia controlului fata de marginea stanga a ferestrei, pozitia controlului fata de marginea de sus a ferestrei, latimea, inaltimea, stilul si stilul extins. Ultimii 4 parametri sunt optionali.

 

  1. GUICtrlCreateCheckbox

Creaza un checkbox (campuri care pot fi marcate). Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateCombo

Creaza un combo box (campuri cu optiuni). Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateContextMenu

Creaza un meniu in contextul unui alt control sau chiar al ferestrei. Ca parametru are ID-ul returnat de functiile *GUICtrlCreate. Daca parametrul este omis meniul se creaza pentru fereastra.

 

  1. GUICtrlCreateDate

Creaza un control pentru data. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateDummy

Creaza un control fictiv. Functia nu are parametri.

 

  1. GUICtrlCreateEdit

Creaza un control care permite editare (introducere date de la utilizator). Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateGraphic

Creaza un control grafic. Functia are aceeasi parametri ca functia GUICtrlCreateButton, exceptie facand primul si ultimul, care nu exista pentru aceasta functie.

 

  1. GUICtrlCreateGroup

Creaza un control care grupeaza alte controale. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateIcon

Creaza un control care contine o pictograma. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateAVI, cu particularitatea ca al doilea parametru reprezinta numele sau indexul pictogramei (daca este un fisier care contine mai multe pictograme).

 

  1. GUICtrlCreateInput

Creaza un control in care se pot introduce date (ca si functionalitate este similar cu un Edit control). Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateLabel

Creaza un control static pentru afisare de date (eticheta – label in engleza). Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateList

Creaza un control pentru afisarea datelor sub forma de lista. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateListView

Creaza un control pentru afisarea datelor sub forma de lista (cu optiuni mai complexe de afisare decat functia precedenta). Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateListViewItem

Creaza un item intr-o lista creata cu functia GUICtrlCreateListView. Functia are 2 parametri: primul reprezinta un sir cu textul continut de fiecare sub-item delimitat de un caracter (in acord cu Opt(“GUIDataSeparatorChar”)) iar al doilea reprezinta ID-ul returnat de functia GUICtrlCreateListView.

 

 

  1. GUICtrlCreateMenu

Creaza un meniu pentru fereastra. Functia are 3 parametri: textul pentru meniu si inca 2 parametri optionali reprezentand ID-ul unui meniu (daca se creaza un sub-meniu) si numarul de intrari.

 

  1. GUICtrlCreateMenuItem

Creaza un item intr-un meniu. Functia are parametri identici cu functia GUICtrlCreateMenu plus inca un parametru optional care indica daca va fi un meniu normal sau unul radio.

 

  1. GUICtrlCreateMonthCal

Creaza un control calendar. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateObj

Creaza un control ActiveX. Functia are 5 parametri: variabila care contine referinta spre obiect, pozitia controlului fata de marginea stanga a ferestrei, pozitia controlului fata de marginea de sus a ferestrei, latimea si inaltimea. Ultimii 2 parametri sunt optionali.

 

  1. GUICtrlCreatePic

Creaza un control pentru afisarea imaginilor. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton, cu particularitatea ca primul parametru indica calea spre fisierul care contine imaginea. Tipurile imaginilor care pot fi afisate in acest control sunt BMP, JPG, GIF (dar nu animat).

 

  1. GUICtrlCreateProgress

Creaza un control pentru a afisa progresul unei actiuni. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton, cu exceptia primului parametru.

 

  1. GUICtrlCreateRadio

Creaza un buton radio. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton.

 

  1. GUICtrlCreateSlider

Creaza un control care consta intr-o bara de derulare. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton, cu exceptia primului parametru.

 

  1. GUICtrlCreateTab

Creaza un tab (fila) in fereastra. Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton, cu exceptia primului parametru.

 

  1. GUICtrlCreateTabItem

Creaza un item intr-un control creat cu functia GUICtrlCreateTab. Are ca parametru textul item-ului.

 

  1. GUICtrlCreateTreeView

Creaza un control TreeView. . Parametri identici cu functia GUICtrlCreateButton, cu exceptia primului parametru.

 

  1. GUICtrlCreateTreeViewItem

Creaza un item intr-un control creat cu functia GUICtrlCreateTreeView. Are ca parametri textul item-ului si ID-ul controlului TreeView.

 

  1. GUICtrlCreateUpdown

Creaza un control pentru derularea sus-jos intr-un input control. Are ca parametri ID-ul input controlului si stilul care il va avea acest control.

 

Nota: pentru functiile la care am precizat ca parametri sunt identici cu functia GUICtrlCreateButton, pentru majoritatea parametrul text reprezinta ceva specific. De exemplu pentru GUICtrlCreateMonthCal parametrul text reprezinta o data prestabilita  in formatul “aaaa/ll/zz”. Pentru a nu fi nicio confuzie apasati clic pe fiecare control pentru a vedea un exemplu de folosire si daca suporta, stilurile si stilurile extinse ale controlului.


* Pentru orice intrebari sau nelamuriri legate de curs sau limbajul AutoIt accesati sectiunea AutoIt a forumului SkullBox sau platforma de suport tehnic NetHelp.